Jobba i Norge

Jag tänkte jag skulle dela med mig av mina tips till er som vill börja jobba i Norge. 

Det första jag tycker man ska göra som jag gjorde först va att man söker massa jobb där man vill jobba eller på massa olika platser i Norge om man inte riktigt vet vart man vill, man kan även åka till tex Oslo och lämna massa cv på olika ställen.

Man ska även börja leta boende och söka massa boende samtidigt som man söker och letar jobb.
Det kan man göra på Finn.no eller Hybel.no enklast.

Ibland händer det att man får jobb före boende eller tvärtom.
Då är de bara att dra.
Man måste ta chanserna man får.

Man kan alltid söka jobb via bemaningar tills man hittar ett annat jobb
Här är några tips på olika bemnaingar
- Adecco.no
- Grata.no
- bhr.no

När man fått jobb så är det viktigt och skaffa d nummer och skattekort.
Annars får man betala 50% skatt.





Hoppas detta vart till någon hjläp och har ni frågor så är det bara att fråga!




Men chansa och åk det gjorde jag och jag har nu fast jobb på ett dagis och har bott i Oslo snart 1år.
Jag va arbetslös i 2 dagar sen börja jag jobba via 2 olika bemnaingar, och sen rulla det bara på.
Så åk det är värt dä!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0