Läkar besöket

Idag hos läkaren fick jag berätta hur mycket bättre allt har blivit med magen nu när jag ändrat kosten och ätit medicin, och han tyckte då att jag inte behövde göra rektroskopin så jag slapp. STOR LÄTTNAD!
Ingen som vet rikitgt varför jag haft problem i 4 år och nu har de helt plötsligt blivit så mycket bättre.
Doktorn tror att jag kanske är väldigt känsligt för kolhydrater och att tarmarna har svårt att arbeta med det?
Jag vet bara att jag är så glad över att jag är bättre även om jag har en lång väg med det psykiska kvar men jag ska kämpa på och jag är så glad att jag inte lät min dumma mage vinna över mig, utan att jag tog kontrollen igen.

Alltså de är ju så konstigt så finns ju inga garantier att jag kommer va så här bra som jag vart dom senaste veckorna hela tiden men om de börjar krångla igen har jag lovat min doktor att ringa igen det va ett löfte jag lova och de kommer jag göra för jag orkar inte leva som jag gjort de sista året väldigt begränsat. Det är skit jobbigt!

Nu ska jag fortsätta ute sluta kolhydrater i min kost men jag kan äta ibland men inte varje dag och kämpa på med att jobba på med att få mitt riktiga liv tillbaka och den riktiga Madde.
Känns som det va en stund sedan jag va det, men de är ju för jag inte pallat med den sociala biten alla vill fika hit och dit, gå på stan, åka hit och dit, allt de här är det som är otrygt för mig och då väljar man bort det, tyvärr!
Det är inte lätt för andra som inte vart i min situation och förstå, ingen fattar vilket HELVETE jag genom lidit dom senaste åren.  
Men ska verkligen försöka jobba med det här nu och försöka gå vidare.
Det vikitga är och bli trygg igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0