Rocky Road

Tänkte ni skulle få mitt recept på rocky road

Jag har inte direkt använt mig av mått utan bara gått på känsla så detta är ca.

1dl madel
1.5dl jordnötter
1 påse snickers eller dummle
2 nävar Marshmallows
400g choklad jag använde mig av ljus blockchoklad

Gör så här:
Dela mandeln i två bitar dela sedan den choklad du valt jag hade dummle och snickers häll det i en bunke och häll sedan i jordnötter och marshmallows.



Smält sedan blockchokladen i ett vattenbad



Häll sedan chokladen över blandningen du har i bunken och rör om
det måste gå ganska fort så inte den andra chokladen och marshmallowsen smälter



Häll blandningen på ett bakplåtspapper och in i kylskåpet någon timme.



Mycket gott julgodis, funkar egentligen hela året om!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0